Prima Pagina         Intrebari frecventeIntrebari frecvente   CautareCautare   Lista membrilorLista membrilor   Grupuri de utilizatoriGrupuri de utilizatori   InregistrareInregistrare   ProfilProfil   
Autentificare pentru mesaje privateAutentificare pentru mesaje private  
IntrareIntrare  
De prin ziare... si televiziuni
Du-te la pagina 1, 2, 3  Urmatoare
 
Creaza un subiect nou   Raspunde la subiect    Pagina de start a forumului Forum AdAcademy -> Publicitatea Radio si Presa Scrisa
Subiectul anterior :: Subiectul urmator  
Autor Mesaj
Joshua
MASTER Membru


Data inscrierii: 22 Oct 2001
Mesaje: 1932
Locatie: addictionland

MesajTrimis: Mar Oct 23, 2001 4:15 am    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

...adunate, abia daca poti gasi cateva print-uri de luat in seama. Si totusi, nu pot sa nu remarc cel putin o campanie care are de toate: cea pentru HVB Romania (pentru cine nu stie, este fosta Bank Austria Creditanstalt/Romania).

Asadar - print-urile in cauza, atat cele care au "deschis" campania, menite a face cunoscut "mariajul" dintre BACA si HVB, cat si cele care au continuat, se detaseaza prin simplitatea (placuta si expresiva) a graficii, si prin mesajul scurt (dar clar si concis).

Parerea mea: textul si imaginea print-urilor se "completeaza" reciproc, iar rezultatul este de nota 10. Alte pareri?

Buna de dimineata!

Josh

_________________


[ Acest Mesaj a fost editat de: Joshua la 2001-10-23 08:37 ]

[ Acest Mesaj a fost editat de: Clement la 2001-11-09 09:33 ]
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj Viziteaza site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Clement
Staff


Data inscrierii: 11 Sep 2001
Mesaje: 125
Locatie: Bucuresti

MesajTrimis: Mar Oct 23, 2001 7:16 am    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

As remarca si faptul ca in cadrul campaniei HVB s-a intamplat un fapt rar intalnit in campaniile publicitare din presa scrisa romaneasca. Nu s-au cramponat de un singur print.
Sub aceeasi umbrela ei au prezentat mai multe machete astfel incat cititorul parcurgea textul de fiecare data desi stia ca este o reclama la o banca (aceeasi).


_________________
Cu prietenie,

Clement!

===================================
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj
Vizitator






MesajTrimis: Vin Oct 26, 2001 8:17 am    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Si in plus, cred ca este printre primele campanii care folosesc elemente specific romanesti, usor identificabile.. De nu ma insel...


Sus
drastik
Membru Plin


Data inscrierii: 29 Oct 2001
Mesaje: 6

MesajTrimis: Mar Oct 30, 2001 8:44 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

elemente specific romanesti...hmmmm..stiati ca totul este facut in germania? nu este nimic romanesc in campanie..
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj
Joshua
MASTER Membru


Data inscrierii: 22 Oct 2001
Mesaje: 1932
Locatie: addictionland

MesajTrimis: Mie Oct 31, 2001 9:30 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Nu pot trece cu vederea:
"primii zece ani".

Scurt. La obiect. (Doar) Trei cuvinte. Joc de intelesuri. Background alb (adica deloc). Orice altceva ar fi fost de prisos.

Buna de dimineata!

Josh

PS: Evident este vorba de Graffiti/BBDO.

_________________
Advertising is like modelling: one step off the catwalk and you're out. But, once in, you get instantly addicted. Definitely.

Josh
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj Viziteaza site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Tudor
Membru Plin


Data inscrierii: 22 Oct 2001
Mesaje: 12

MesajTrimis: Joi Noi 08, 2001 10:43 am    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Noroc Josh. Imi era dor de tine.

Sincer

Te intreb un lucru. Ce parere ai despre look-ul Antenei 1. Ma refer la tot ce misca ei in materie de promovare: promo-uri, print-uri, slogane, decoruri, etc. Pentru ca pare rupt putin din context te voi ruga sa-mi raspunzi iar apoi ma voi explica.

Cu emotie
Tudor
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj
Clement
Staff


Data inscrierii: 11 Sep 2001
Mesaje: 125
Locatie: Bucuresti

MesajTrimis: Joi Noi 08, 2001 7:18 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Intrebarea era pentru Josh dar cred ca accepti raspunsuri si de la alte persoane "de bine" de pe-aici. Nu?

Ok. Atunci uite parerea mea.

Look-ul Antenei 1 mi se pare schimbat in bine (nu stiu daca e original). Prin ce se remarca? Nimic iesit din comun. Dar imi inspira o oarece preocupare pentru imagine.



_________________
Cu prietenie,

Clement!

===================================
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj
Joshua
MASTER Membru


Data inscrierii: 22 Oct 2001
Mesaje: 1932
Locatie: addictionland

MesajTrimis: Joi Noi 08, 2001 8:03 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Same 2 U 2, Tudor!

Tre' sa recunosc ca mi-ai cam citit gandurile, pentru ca intentionam sa propun spre discutie o parte din cele enumerate de tine. De fapt, eu ma gandeam la acele "jingles" care "introduc" filmul/emisiunea/calupul publicitar/etc.

Sa le iau pe rand:
1. Slogan: "Mereu aproape" - spre deosebire de celelalte posturi comerciale", A1 isi pastreaza sloganul lansat acum (deja) ceva ani. Cred ca sloganul caracterizeaza destul bine orientarea postului. Pentru comparatie, competitorii (posturi comerciale) Pro TV si Prima au avut de la an la an un alt slogan.
2. Printuri: sa fiu cinstit, in ultima vreme nu prea am mai vazut printuri ale A1. Imi amintesc, insa, ca ultimele pe care le-am vazut mi-au placut.
3. Decoruri: Din cate stiu, decorurile A1 sunt realizate de Fabrica. Exceptand emisiunile "importate", in care decorurile sunt si ele "importate" (din pdv aranjare in spatiu), celelalte emisiuni (talk show-urile, stirile, etc.) nu au mai mult decat strictul necesate. Pe scurt: culori calde, forme placute, eleganta. Cu mentiunea ca "Marius Tuca Show" se apropie foarte mult (nu din pdv calitate/realizare emisiune) de talk show-ul lui Larry King.
4. Promo-uri: daca ma refer doar la acele "jingles" de care vorbeam mai sus, cele de la A1 mi se par interesante, hazlii chiar, si cred ca se inscriu cu brio in "linia" de imagine urmarita: simplitate sugestiva si bun-gust; foarte buna completare dinspre background-ul sonor. O nota in plus pentru faptul ca a fost creat cate unul pentru a preceda filmul/publicitatea/etc.

Ca o completare la cele de mai sus (sper ca nu ma insel): vinovata de toata campania de imagine a A1 (cu siguranta este vinovata de Radio Romantic, sora A1) - strategie/creatie/promovare/comunicare/etc. - este Tempo Advertising.

Rog ca toate cele enumerate mai sus sa fie interpretate ca pareri personale (evident, victime ale subiectivitatii), ca puncte de vedere ale unui privitor din fotoliu al TV-ului.

Nu stiu cat de "scurt" am fost, dar stiu ca sunt mult mai multe de spus.

Buna de dimineata!

Josh

_________________
Advertising is like modelling: one step off the catwalk and you're out. But, once in, you get instantly addicted. Definitely.

Josh
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj Viziteaza site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Tudor
Membru Plin


Data inscrierii: 22 Oct 2001
Mesaje: 12

MesajTrimis: Vin Noi 09, 2001 1:18 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Perfect raspuns

Habar n-am (si mi-e rusine sa recunosc) care este termenul generic ce desemneaza acest intreg arsenal de "imagine" pe care il au la dispozitie posturile de televiziune. In fine, asta are o mai mica importanta si sper sa ma ajute Clement

Sa intram in subiect. Probabil ai fost asta primavara la AD'OR si te-ai delectat cu print-urile realizate pentru Antena 1 de catre GRAFFITI/BBDO. Iti spun asta in speranta ca-ti vei aminti mai exact despre ce este vorba. Conform cunostintelor mele, cam tot ceea ce tine de cele enumerate si de tine (mai putin probabil clipurile Radio Romantic) sunt realizate de acest gigant al advertisingului romanesc pe nume Graffiti/BBDO.
Trebuie sa recunosc, am incercat o mica diversiune aruncand in lupta aceasta tema, uriasa fiindu-mi mirarea citindu-ti parerile omagiale la adresa Graffiti. Am gresit insa. Ma asteptam sa purcezi intr-o tirada fireasca la adresa enormitatilor macabre pe care cei de la Antena 1 le numesc promo-uri, jingles-uri, culori sau decoruri (apropos de decoruri, sa sti ca fabrica, indiferent de creativitatea tamplarilor si de simtul lor estetic nu face astfel de lucruri de capul ei. Acestea sunt materiale promotionale realizate la sugestia agentiei de publicitate care lucreaza la contul clientului respectiv). Diversiunea n-a mers.

Trecand peste "tineti aproape", un slogan la fel de bun sau de banal ca multe altele, cam tot restul imi pare o gluma proasta (ma refer la "imaginea" A1). Cea mai sumara comparatie cu orice post de televiziune strain imi permite sa emit aceasta opinie. Compara macar si numai culorile (chiar cu PROTV de pilda), si orice altceva vrei. Sarmanii de ei pana si la capitolul "Ce mai copiem" stau prost. Au realizat un creativ copy/paste dupa banda pe care curg stirile la CNN - acolo unde apareau titlurile de genul America Under Attack (si asta are un nume dar sa mor daca-l stiu) dar pana si aici au dat gres. Paste-ul n-a functionat cum trebuie si le-a iesit o mazgaleala penibila pentru care sincer sa fiu i-as amenda. In fine promo-urile care introduc publicitatea sau filmele au meritul de a fi mai urate decat la TVR, lucru aparent imposibil.

Dar ma rog... Graffiti/BBDO cea mai buna agentie din Romania. Daca ei sunt intradevar la originea a tot ce misca pe la Antena 1, dati-mi voie sa repet:

Graffiti/BBDO cea mai buna agentie din Romania

Sper ca n-ati obosit
Tudor

PS Pentru a nu fi acuzat de viziuni simplificatoare am sa mentionez ca acesta nu este singurul motiv pentru care am "ceva de impartit" cu Graffiti





_________________


[ Acest Mesaj a fost editat de: Tudor la 2001-11-09 03:25 ]
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj
Clement
Staff


Data inscrierii: 11 Sep 2001
Mesaje: 125
Locatie: Bucuresti

MesajTrimis: Vin Noi 09, 2001 7:22 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

De acord cu tine, Tudor, la capitolul copiat. Totdeauna e deranjant sa descoperi o copie...

Unele dintre emisiuni au aparut in mod declarat cu decoruri copiate (vezi. Noaptea Tarziu cu ....) avand diferite motivatii (in cazul acestei emisiuni, parodierea). Altele nu au declarat "copia" dar au facut-o atat de evident incat se vede ca nici nu au intentionat sa sustina ca e un original (vezi Marius Tuca Show).
Daca mai punem la socoteala si emisiunile preluate cu licenta din occident, ajungem sa constatam ca marea majoritate a spatiului tv e ocupat cu copii.

Eu cred ca acest lucru se intampla pentru ca romanii (televiziunile) nu au bani pentru a cerceta, descoperii si implementa retete noi.

Pentru mine, in materie de programe tv, e preferabil sa vina cu un look occidental care in mod sigur nu e deranjant decat sa ma trezesc pe ecranul televizorului cu cinestie ce incercari neaose nereusite.
Ma gandesc la ProTV cu emisiunea "Seara Regasirii" . Idee occidentala - decor romanesc. Ati vazut ce a iesit.
Decorul din studio era alcatuit din elemente ale fostei emisiuni "Steaua ta norocoasa" iar cel din casa regasirii nici nu merita comentat.
Mai vorbim si de titlul emisiunii? Nu cred ca mai e nevoie pentru ca el ajunsese sa fie in totalitate rupt de continutul acesteia.

Asadar, ce e mai bine, originalitate lipsita de profesionalism sau o copie bine facuta? CHIAR NU PREA STIU.



P.S. - Tudor, te rog, in viitor, daca vrei sa deschizi o discutie cu o tema noua (ne-ar bucura daca ai face-o), sa deschizi un topic nou in sectiunea potrivita a.i. vizitatorii sa stie in mod clar ce se discuta intr-un anumit topic. Acum, cineva care "rasfoieste" doar titlurile nu va sti niciodata ca aici se discuta despre televiziuni pentru ca titlul si tema topicului este "De prin ziare..."
Asteptam niste topicuri deschise de tine si despre celelelte subiecte in legatura Graffiti/BBDO.



_________________
Cu prietenie,

Clement!

===================================

[ Acest Mesaj a fost editat de: Clement la 2001-11-09 09:27 ]
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj
Afiseaza mesajele pentru a le previzualiza:   
Creaza un subiect nou   Raspunde la subiect    Pagina de start a forumului Forum AdAcademy -> Publicitatea Radio si Presa Scrisa Data este GMT + 2 Ore
Du-te la pagina 1, 2, 3  Urmatoare
Pagina 1 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteti crea un subiect nou in acest forum
Nu puteti raspunde in subiectele acestui forum
Nu puteti modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteti sterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteti vota in chestionarele din acest forum


Varianta in limba romana: Romanian phpBB online community