Ce este SEO? SEO este abrevierea de la Search Engine Optimization (optimizare in motoarele de cautare). Este setul de tehnici si strategii axate pe optimizarea pozitionarii organice in motoarele de cautare de pe Internet. Cateva exemple sunt Google, Bing, Baidu, Yahoo!, Yandex, DuckDuckGo sau YouTube.
A avea un site web pentru marca sau compania ta este baza oricarei prezente digitale, dar efortul de a-l crea este inutil daca nu te asiguri ca publicul tau il gaseste. Prin urmare, este esential sa faci Google sa lucreze in favoarea ta. Vom vedea ce este SEO, de ce este atat de important si cum functioneaza motoarele de cautare.
Ce este SEO sau optimizarea pentru motoarele de cautare?
SEO inseamna Search Engine Optimization (optimizare pentru motoarele de cautare). Este procesul de imbunatatire a vizibilitatii unui site web in rezultatele organice ale oricarui motor de cautare. Citeste mai multe despre optimizarea SEO si importanta ei pe acest site.
Este foarte important sa fie clar ca SEO se refera la rezultate organice, adica neplatite. Optiunea complementara (a plati un cost pe clic pentru a ocupa primele locuri pentru o anumita cautare) este cunoscuta sub numele de SEM sau Search Engine Marketing. Ca sa pun o metafora, SEO este similar cu a cauta o parcare buna gratuita langa site-ul unde trebuie sa mergi, in timp ce SEM ar fi echivalentul cu plata unei parcari.
La fel ca in aproape toate disciplinele de marketing online, SEO a evoluat mult de-a lungul anilor. La origini, tehnicile de pozitionare web erau foarte primitive si se bazau mult pe repetarea unor cuvinte cheie specifice, in timp ce acum experienta utilizatorului este mult mai importanta.
Conceptele si tehnicile de care ar trebui sa tineti cont in lumea SEO sunt:
- Consultant SEO. Profesionistii responsabili de a va consilia, de a va ajuta si de a va dezvolta strategia de pozitionare in motoarele de cautare.
- Pozitionare organica sau naturala . Este strategia de continut bazata pe cautarea primelor pozitii organice in motoarele de cautare.
- Analiza SEO . Partea sa concentrat pe analiza datelor de pozitionare SEO, pentru a imbunatati si optimiza continutul in timp real.
- Pozitionare SEO sau pozitionare web. Sunt alte sinonime pentru pozitionare organica sau naturala. Exista multe tipuri de tehnici pentru a atinge acest obiectiv.
- Pozitionarea motorului de cautare. Pozitionarea naturala in motoarele de cautare. Fiecare cautare se numeste SERP.
- Mobile First Indexing . Google foloseste informatiile gasite pe versiunea mobila a unui site web pentru a compila rezultatele cautarii.
- SEOMarketing . Toate tehnicile de marketing s-au concentrat pe imbunatatirea pozitionarii organice in motoarele de cautare.
- Strategie SEO . Planificarea tehnicilor care vor fi dezvoltate pentru imbunatatirea pozitionarii web.
- Blogging invitat . Autori invitati pe un blog. Ofera valoare si relevanta daca editorii sunt oameni importanti in sector.
- Construirea de legaturi . Strategie bazata pe cautarea de link-uri de intrare catre site-ul nostru.
- Blackhat SEO . Tehnici SEO penalizate de motoarele de cautare.
- Whitehat SEO . Tehnici SEO avizate de motoarele de cautare, etice si care ajuta la dezvoltarea unui SEO sanatos si de durata in timp.
- Agentie SEO . Companii specializate in pozitionare in motoarele de cautare.
- SEO si SEM . Diferentele dintre doua concepte legate de aparitia in motoarele de cautare. Desi SEO este pozitionarea organica, iar SEM este strategia de plata pentru a aparea cu reclame.
- SEO pe Google . Strategie SEO axata pe „aprecierea” celui mai folosit motor de cautare la nivel mondial.
- SEO local . Strategie de pozitionare axata pe aparitia in interogarile facute de utilizatori la nivel local (aproape de locatia noastra).
- Expert SEO . Profesionist care si-a concentrat cariera si experienta pe dezvoltarea de strategii SEO pentru clienti.
- Pagini pilon si grup de subiecte. Cum sa creati un continut pilon pentru a pozitiona mai bine un anumit cuvant cheie si apoi sa creati un grup de continut in jurul acestuia pentru a imbunatati pozitionarea paginii pilon.
- Optimizare SEO . Tehnici care urmaresc sa imbunatateasca pozitionarea unui cuvant cheie sau a continutului.
Pe de alta parte, in linii mari, exista doi factori de baza care definesc pozitionarea unei pagini: relevanta si autoritatea .
Relevanta in pozitionarea web
Relevanta unei pagini web poate fi definita ca corespondenta acesteia cu o anumita cautare , adica cat de bine raspunde la intrebarea sau cererea facuta de utilizator. Obiectivul Google si al altor motoare de cautare este de a oferi cel mai bun serviciu posibil utilizatorilor, oferindu-le pagini care sunt relevante pentru ei.
Pentru a controla acest factor, folosim tehnici SEO on site , dedicate imbunatatirii propriului site web. Scopul sau este de a face motoarele de cautare sa inteleaga care este continutul tau si cum se leaga acesta de cautarile utilizatorilor. Pentru aceasta, sunt folosite tehnici precum optimizarea cuvintelor cheie si a adreselor URL, reducerea timpului de incarcare, imbunatatirea experientei utilizatorului etc.
Autoritate si SEO
In al doilea rand, avem autoritate, pe care o putem defini ca fiind popularitatea unui site web . Cu cat un site primeste mai multe „voturi” prin link-uri, cu atat mai bine va fi luat in considerare de motoarele de cautare.
Pentru a imbunatati autoritatea unui site web, sunt utilizate tehnici SEO off-page, care se concentreaza pe factori externi site-ului in sine. Ceea ce se urmareste este imbunatatirea parametrilor care definesc popularitatea unui site web pentru motoarele de cautare: link-uri catre site, prezenta in retelele de socializare, mentiuni in mass-media, cati utilizatori dau clic pe site-ul nostru atunci cand acesta apare in rezultatele cautarii lor. etc
In sfarsit, este de mentionat ca putem distinge si intre White Hat SEO, care este unul care se bazeaza pe practicile recomandate de motoarele de cautare insisi, si Black Hat SEO, care cauta sa profite de „lacunele” pentru a manipula rezultatele. repede. Desi uneori poate obtine rezultate pe termen scurt, pe termen lung Palaria Neagra nu merita niciodata.