Caracteristicile unui cap tractor MAN

MAN este o companie care nu mai are nevoie de prezentare. Este un producător care a ajuns în toată Europa, ba chiar și America, cu modelele sale de camioane. Inclusiv cu acele vehiculele din categoria “Cap tractor MAN”. 

De ce să cumperi un cap tractor MAN?

Concernul german MAN se remarcă nu numai în materie de confort și calitate, ci și referitor la nivelul ridicat de siguranță al vehiculelor și utilajelor pe care le produce. Modelele sunt echipate cu multe sisteme inovatoare care permit șoferului să se simtă mereu încrezător, să fie convins că nimic rău nu i se va întâmpla la drum. 

Un cap tractor este o unitate de transport autopropulsată, al cărei scop este remorcarea de remorci, semiremorci, utilaje grele, echipamentelor agricole, sisteme militare și de aviație diverse.

Cele mai citite articole

Principala utilizare a acestor vehicule speciale este în transportul mărfurilor (lungi, supradimensionate, grele) pe distanțe lungi, dar și scurte.

În acest scop, se folosesc cel mai adesea semiremorci:

  • cu prelată (pentru transportul de mărfuri de diferite tipuri);
  • autobasculante (cu posibilitate de autodescarcare);
  • izoterme (menținerea unei temperaturi constante);
  • frigorifice( cu temperaturi scăzute).

Un cap tractor MAN este așadar un vehicul de tracțiune specială fără un corp portant, echipată cu o a cincea roată, care este situată deasupra roților motoare din spate și care preia o parte din greutatea remorcii/semiremorcii. 

Designul tractorului constă dintr-un cadru „split” și o grindă de echilibru cu osii. Prezența unui pivot în mecanismul roții a cincea oferă o bună manevrabilitate și adaptabilitate la teren.

Modelele vehiculelor din categoria “Cap Tractor MAN”  sunt diferite în funcție de:

  • design-ul cabinei;
  • puterea motorului;
  • formula roților;
  • numărul de osii;
  • tipul de  suspensie.

Atunci când alegi un cap tractor, este important să iei în considerare:

  • calitatea echipamentului;
  • reputația producătorului;
  • disponibilitatea pieselor de schimb;
  • disponibilitatea service-ului.

Există mai multe tipuri de cap tractor:

  1. Şa. Modelele de șa pot fi utilizate numai în combinație cu semiremorci. Se folosesc pe curse lungi pe transporturi internaționale, dar și interne. 
  2. Remorcare. Proiectate pentru transportul de încărcături grele, vehicule neautopropulsate.
  3. Balast. Și-au primit numele datorită designului specific. Chiar în spatele cabinei este o platformă de balast. Este realizat sub formă de blocuri de beton. Achiziționarea unui tractor de acest tip este benefică dacă transporți încărcături mari.
  4. Terminale de balast. Caracteristica lor principală este prezența unui cârlig rigid. Este folosit în mod tradițional în porturi, aeroporturi etc.
  5. Şa-balast. Au un dublu scop: prezintă un dispozitiv de remorcare și un dispozitiv special pentru semiremorci.
  6. Aerodrom. Modele joase, concepute special pentru acces facil la avion.
  7. Carieră (de șantier). Sunt robuste și anume concepute pentru a funcționa sub sarcină constantă. Folosit intensiv în activitatea cotidiană

Avantajele mecanismului tip șa:

  • capacitate mare și capacitate de transport;
  • separare completă de partea portantă;
  • manevrabilitate bună;
  • transport de mărfuri lungi și supradimensionate;
  • cost redus de remorcare;
  • înlocuire ușoară.

Dezavantajele mecanismului șa includ: 

  • imposibilitatea utilizării mecanismului referitor la a cincea roată fără semiremorcă;
  • instabilitatea.

Vehiculele cap tractor au următoarele sisteme de securitate: 

  1. Sistem electronic de control al frânelor. Este conceput pentru a reduce, dacă este necesar, durata distanței de frânare. 
  2. Sistem de control al benzii vehiculelor. Senzorii speciali permit să se monitorizeze traiectoria acestora. 
  3. Sistem de stabilizare activă. Acest mecanism împiedică vehiculul ca să se răstoarne și să-și răstoarne sarcina transportată. Măsoară unghiul de înclinare al vehiculului față de orizont, procesând aceste rezultate și trimițând un semnal către computerul de bord. 
  4. Sistem adaptiv de croazieră. Acest dispozitiv măsoară distanța dintre mașinile din același rând pentru a le împiedica să se ciocnească între ele. 
  5. Sistem de asistență la frânare de urgență. Este conceput pentru a regla frânarea unui camion în condiții de mare risc. 
  6. Sistem de monitorizare a presiunii în anvelope. Acest dispozitiv nu numai că monitorizează siguranța în trafic, dar ajută și la îmbunătățirea consumului de combustibil.

Dacă vrei un cap tractor MAN bun, chiar și second hand, intră pe platforma Autoline.ro chiar acum!

Cele mai citite articole