Stiri

Cum poti sa fii mai productiv atunci cand lucrezi de acasa?

Munca de acasa poate fi o adevarata provocare pentru orice persoana. Productivitatea si eficienta sunt puse in pericol, iar motivatia este amenintata in egala masura. Copiii, animalele de companie si orice alt factor extern au capacitatea de a distrage rapid atentia de la sarcinile principale. Tot mai multe companii adopta aceasta modalitate de lucru pentru angajatii sai, din mai multe motive. 

Telemunca are si avantaje: nu mai sunt necesare deplasarile obositoare, nu se mai cheltuie bani pe masa de la pranz, nu mai e nevoie de trezirea cu o ora sau chiar mai multe inainte de program, iar totul se intampla din confortul casei. Pentru a putea fructifica toate aceste avantaje si pentru a nu-si pierde productivitatea din cauza lucrurilor care l-ar putea distrage, orice angajat care lucreaza de acasa ar trebui sa ia in considerare urmatoarele sfaturi. 

Stabilirea unui program si organizarea activitatilor

Pentru a fi sigur ca nu pierde timp si ca isi termina sarcinile la ora la care se incheie programul, angajatul ar trebui sa acorde atentie timpului. Decat sa se trezeasca cu 5 minute inainte de a incepe lucrul, ar fi mai indicat sa se trezeasca cu ceva vreme inainte, pentru a lua micul dejun si pentru a verifica programul zilei. Aceasta poate fi o strategie prin care sa se asigure ca va fi productiv inca de la inceputul zilei. 

Activitatile trebuie sa fie organizate din timp. Pentru a putea face acest lucru mai usor, o persoana se poate folosi de paginile unei agende, in care sa noteze sarcinile pe care le are de executat a doua zi. De asemenea, poate include sedintele sau apelurile la care trebuie sa participe, pentru a avea o imagine de ansamblu asupra programului si pentru a-si putea stabili din prealabil ora la care sa ia pauza.

Pauzele sunt esentiale 

Fie ca e vorba de pauza de masa sau de o pauza de 5 minute, aceasta este importanta. Dupa ore in sir petrecute in fata calculatorului, asezat pe scaun sau in pat, e nevoie de putina miscare. Asadar, angajatul trebuie sa foloseasca pauza pentru a lua putin aer si pentru a se dezmorti. Isi poate folosi timpul pentru a discuta cu persoanele care mai sunt acasa, interactiunea fiind la fel de necesara. Nu se recomanda ca in pauza sa stea pe telefon, deoarece acesta i-ar putea atrage atentia si ar pierde mai mult timp decat prevedea initial ca va petrece in pauza. 

Stabilirea unui program cu familia

Parintii care lucreaza de acasa isi pot pierde foarte usor atentia atunci cand copiii lor sunt prin preajma. Pentru a evita acest lucru, este important ca acestia sa stabileasca un program clar cu familia. Spatiul de lucru trebuie sa fie respectat, iar persoana care lucreaza are nevoie de liniste pentru a se putea concentra. De asemenea, nici treburile care trebuie facute in casa nu trebuie sa fie un factor care sa distraga atentia. Acestea trebuie sa fie organizate in functie de timpul liber, nu efectuate in timpul programului. 

Lasă un răspuns

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *